۲۸ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۰۷

تاکید کامرون بر همراهی انگلیس با آمریکا در مبارزه با داعش

تاکید کامرون بر همراهی انگلیس با آمریکا در مبارزه با داعش

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی بر همراهی کشورش با آمریکا در مبارزه با داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «دیوید کامرون» اعلام کرد که که انگلیس به همکاری با آمریکا برای نابودی خلافتی که از سوی داعش در عراق و سوریه ایجاد شده است، متعهد است.

کامرون به شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی آمریکا گفت که وی مایل است بریتانیا در اینباره اقدامات بیشتری انجام دهد اما افزوده که وی به حمایت پارلمان بریتانیا نیاز دارد.

دو سال پیش اعضای پارلمان بریتانیا با پیشنهاد عملیات نظامی در سوریه مخالفت کردند. درخصوص نقش احتمالی بریتانیا در مبارزه با داعش، کامرون گفت که در حال حاضر در این خصوص و اینکه چه کار بیشتری می‌توان انجام داد کشورش در حال بحث و تبادل نظر است اما افزود که بدون شک ما متعهد همکاری با شما برای نابودی داعش در این دو کشور هستیم.

همزمان بر اساس گزارشها نخست وزیر بریتانیا فردا دوشنبه درنظر دارد در یک سخنرانی به جوانان این کشور که تمایلاتی برای پیوستن به داعش دارند هشدار دهد.

بر اساس گزارشها انتظار می‌رود که وی در سخنان خود به جوانان هشدار دهد که اگر پسر باشید آنها [داعش] شما را شست‌شوی مغزی می‌دهند، بمب به شما وصل می‌کنند و منفجرتان می‌کنند؛ و اگر دختر باشید، شما را به بردگی می‌کشند و مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند.

همین گزارشها حاکیست که کامرون در سخنرانی خود استراتژی آینده دولت بریتانیارا برای مبارزه با افراط‌گرایی اعلام خواهد کرد.

کد خبر 2861476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha